Poslanecká sněmovna se opět zabývala možností změny v pravidlech silničního provozu, aby při předjíždění musel řidič auta míjet cyklistu ve vzdálenosti 1,5 metru. V oblastech s omezenou rychlostí jízdy na 30 kilometrů v hodině by stačila metrová vzdálenost. Důvodem je údajná bezohlednost některých řidičů vůči cyklistům.
Nejvíc problémů nastává v prázdninovém provozu, kdy je cyklistů na silnicích více. Každý řidič má už zkušenost, že předjet celou cyklistickou rodinu nebo početnou skupinu není na okresních silnicích jednoduché. Podle Rudolfa Málka, předsedy Asociace pro veřejnou dopravu, však nemusí takový krok rozhodně zvýšit bezpečnost provozu. „Otázkou je, zda je možné přejet vozidlem do protisměru v místě, kde je to zakázané podélnou souvislou čárou. Značka se totiž používá zejména k oddělení jízdních pruhů s protisměrným provozem, k oddělení části řadicích pruhů a k oddělení části odbočovacího nebo připojovacího pruhu od průběžného pruhu. Slouží-li značka k oddělení jízdních pruhů s protisměrným provozem, musí řidič jet vpravo od této značky. Značka se neužívá samovolně, ale právě pro zvýšení bezpečnosti. Podle návrhu by z důvodů předjetí cyklistů mohl řidič přejíždět i do protisměru, takový manévr však nebude bezpečný,“ tvrdí Rudolf Málek. O zakotvení povinné vzdálenosti při předjíždění cyklistů se rozhodne při schvalování změny zákona o provozu na pozemních komunikacích.
Otazníky kolem předjíždění cyklistů na silnicích
20.4.2021