Česká pošta se chce vrátit do plusových čísel. Po několika letech ztrát tomu mají napomoci úsporná opatření, rozšíření finančních služeb a také rozdělení státního podniku na tři samostatně hospodařící části. Cílem proměny je kromě nápravy hospodaření také zlepšení kvality poskytovaných služeb. Ta je dlouhodobě pod veřejnou kritikou.
Lidem vadí jak dlouhé čekací doby na přepážkách, tak ne vždy úspěšné doručování zásilek. Nejvíce klienti pošty poukazují na službu Balík do ruky, která zaručuje dodání zásilky až k adresátovi. Často však končí jen oznámením ve schránce. Přestože byl klient v době doručení doma, musí se pro balík nakonec vydat na pobočku. Na začátku změny poště chybělo 550 doručovatelů, díky dvěma rychlostem, kdy většina lidí volí levnější doručení do dvou dnů, bude moci ušetřit práci až 1300 doručovatelů z celkových osmi tisíc.
„V letošním roce bylo ve Zlínském kraji zrušeno celkem 114 pracovních pozic, z toho 18 v okrese Kroměříž. Jedna pozice byla administrativního charakteru, ostatní pozice byly provozní jak z pobočkové, tak i logistické divize,“ sdělil Ivo Vysoudil, tiskový mluvčí České pošty.
Pošta chce také přestěhovat 400 ze 1700 poboček, které chce i nadále provozovat. Na seznamu je i pobočka České pošty umístěná na Velkém náměstí v Kroměříži. Pošta Kroměříž 2 bude dočasně přesunuta na poštu Kroměříž 1. Po výběru místa a nutných úpravách bude znovuotevřena na nové adrese. Dalších 1500 poboček do roku 2025 přejde na partnerské provozovatele.
Na Kroměřížsku přišlo o práci 18 zaměstnanců České pošty
1.6.2021