Modernizace vozového parku MHD bude pokračovat

21.6.2022

V ulicích Kroměříže je možné od března vidět už druhý hybridní autobus s kombinovaným pohonem na elektřinu a naftu. Kroměřížské technické služby (KTS), které ve městě zajišťují MHD, si první pořídily v roce 2020 a nedávno svůj vozový park rozšířily o druhý.
„Nedávno jsme nastavili vývojový trend, který jednoznačně zohledňuje oprávněnost nákupu a využívání hybridních autobusů pro provoz MHD. Vidíme vývoj u plynu, který je jednou tak drahý a navíc u nás vyvstává problém s možnostmi tankování. Autobusy s naftovými motory jsou podle mého názoru jistota, ale hybridní jsou nejideálnější. Nepotřebujeme žádné dobíjecí stanice za deset milionů, protože tento typ autobusu se při brzdění dobíjí sám a šetří až třetinu spotřeby nafty,“ uvedl Karel Holík, jednatel společnosti KTS a místostarosta Kroměříže.
Město by podle slov Holíka chtělo vozový park autobusů MHD modernizovat minimálně každé dva roky. „V rámci dotace je ideální, když se vymění celý vozový park, ale problém by pak nastal zase při jejich vyřazování, kdy by se musely nahradit v jeden termín novými autobusy. Proto jdeme cestou jistoty v tom, že chceme každý rok, maximálně jednou za dva roky přikupovat nový autobus s tím, že obnova tak bude průběžná,“ řekl Karel Holík.